Diegem pakt driepunter op topper Lyra Lierse Berlaar.

Voor de laatste uitwedstrijd van het seizoen, zo snel gaat het allemaal, mocht Diegem op bezoek bij de Pallieters die nog volop in de strijd zijn voor de derde periode en de deelname aan de eindronde. Geen denken aan dat Diegem zich laat uitbollen in de laatste wedstrijden van het kampioenschap waarin het na een geweldige tweede periode wat teruggezakt was maar net op tijd het juiste ritme hervond.

In het gezellige stadionnetje dat de thuisploeg deelt met Rita Berlaar in afwachting van de bouw van een gloednieuw stadion, werd de vierde in de stand het vuur aan de schenen gelegd. Het begon allemaal erg goed voor de thuisploeg. Al na een kwartier werd het 1-0 toen Schaessens, beste man bij Lyra in de eerste speelhelft, vanop afstand aanlegde en de bal mooi in het zijnetje verdween. De voorsprong was er en dat is belangrijk in zo’n wedstrijd waar het β€˜moeten’ de zenuwen parten speelt.

In een aantrekkelijke wedstrijd hielden beide ploegen zich vervolgens in evenwicht. Diegem moest bijwijlen flink verdedigen, maar deed ook aanvallend meer dan een duit in het zakje. Enkele knappe combinaties en ritmeveranderingen zorgden voor onrust en ook mogelijkheden al verliep het inspelen op de spitsen of de bezetting voor het doel niet altijd even secuur. Michiels moest ondertussen uitpakken met een knappe reactie op een hard schot van De Wilde. Via de lat viel de bal terug het veld in en Vanderelst verhinderde de rebound. Met de nipte 1-0 op het bord stapten beide ploegen naar de kleedkamers.

Misschien iets meer aandacht voor de controle in plaats van voluit door te gaan, wie gaat het zeggen? Diegem zat in elk geval op elke bal en zo werd een te korte terugspeelbal de thuisploeg fataal. Deflem zat ertussen en liet Sterkens geen schijn van kans. Met een knipoog naar Peffer in de doelschutterstand. Lyra probeerde het ritme omhoog te halen en Diegem hergroepeerde. De tegenstoten van Diegem deden echter flink wat pijn. Zo glipte Deflem nog eens doorheen de verdedigende linie maar werd tot eenieders verbazing voor buitenspel afgevlagd.

Kansen aan beide kanten, Michiels moest nog eens serieus uitpakken en nu hielp de paal een handje. Maar vervolgens legde Diegem de match in een beslissende plooi. Toen Struys op rechts het gas nog eens opentrok en een knappe voorzet afleverde kon Sulejmani met de kop keeper Sterkens netjes tegenvoets te grazen nemen. Lyra Lierse probeerde de meubels nog te redden met onder meer een gretige Adesanya maar scoren lukte niet meer.

Dus pakte Diegem opnieuw de overwinning en stevent met het hoofd geheven naar de kaap van de vijftig punten. Toch erg knap tegen dit sterk team dat meedoet voor promotie. En fijn ook als je weet dat er maar liefst tien spelers uit de jeugdafdeling van Diegem Sport vandaag op de wedstrijdbladen prijkten. Negen aan Diegemse kant en eentje, oude vriend Jason Adesanya aan de andere kant. Zo kon Jari Decraemer die over enkele maanden 18 jaar wordt debuteren in het eerste elftal en samen met zijn maats de overwinning over de streep halen.

Lyra-Lierse1

Bram EeckhoutTim Rasschaert
  • Freddy 08/05/2023 at 12:47

Dikke dikke proficiat mannen, ferme prestatie! Dit belooft voor volgend seizoen!πŸ‘πŸ‘πŸ‘