Schitterende prestatie niet beloond!

Op de heetste dag van de hittegolf in september moest Diegem voor de tweede uitmatch van het seizoen naar het verre Bilzen. Prachtig stadion en dito omgeving, alles straalt er de ambitie van SV Belisia Bilzen uit. Al willen ze het niet met zoveel woorden gezegd hebben, deze club wil hoger op!

In de eerste vijf minuten van de wedstrijd probeerde Belisia snel op voorsprong te komen. Kwestie van het varkentje te wassen en verder de zaak onder controle te houden. Met deze temperaturen zeker geen slecht plan, al liep het toch even anders, want verder dan een paar gevaarlijke voorzetten en enkele afstandsschoten die over het doel van Michiels vlogen kwamen ze niet. Waarna Diegem vlotjes reageerde en hun prikken bleken al snel gevaarlijker dan wat de thuisploeg met haar zeer verzorgde voetbal kon afdwingen. Gody ontpopte zich als gesel van de linkerflank en liet de temperatuur in het strafschopgebied van de Limburgers nog wat oplopen. De beste kansen waren een voorzetschot van Gody waar keeper Cascio met een superreactie een hand tegen kreeg, waarna de bal al even miraculeus van de lijn gekeerd werd, en een splijtende combinatie Gody-Deflem die tenslotte door een verraste Sulejmani over het doel geschoten werd.

De stand bleef ook na de rust 0-0 met alweer een vlot combinerend Diegem dat de ruimtes slim benutte, maar hier geen doelpunt wist uit te puren. Tot Belisia toonde wat efficiëntie is. Ernens strafte Diegem met een ferme kopstoot op corner af en dat mocht je gerust gevleid noemen.

En veelzeggend toch: man van de wedstrijd was ongetwijfeld doelman Cascio, daar was iedereen het na affluiten over eens. Tot drie keer toe wist hij een doorgebroken Diegemse aanvaller van een doelpunt te houden. Al vermoedden wij het Luc Nilis in de tribune denken: hier had ik onze doelman toch op een stiftertje getrakteerd! De kansen voor Diegem bleven komen. Een kopbal van Lokando ging over, een omhaal van Deflem belandde naast de paal.

Toen de ingevallen Suarez – ja, zo’n spits zit in Belisia op de bank – er laat in de wedstrijd 2-0 van maakte met een schuiver in de verste hoek, leek het boek definitief dicht te klappen. Al wist de ingevallen Mpanzu toch nog tegen te scoren, al even mooi eigenlijk. Het was Diegem echter ondanks fel aandringen niet gegund om nog langszij te komen. Man van de wedstrijd aan Diegemse zijde Mertens moest het glas ook individueel ledigen: hij moest er na een tackle met rood af. Een hele wedstrijd lang haalde hij alle ballen uit de voeten van de Limburgse aanvallers tot die laatste gretige interventie.

Hoe moeten wij ons na zo’n wedstrijd voelen? Diegem speelde top, zette de voet naast topfavoriet Bilzen en verdiende veel meer voor het harde werk en het voortreffelijk voetbal. Dan moet je toch gewoon besluiten: knap gedaan! En ook niet vergeten dat oa. Egerickx, Struys en Labiad van in de tribune knarsetandend moesten toekijken. En naar het klassement kijken, dat stellen we nog even uit.

Tot slot: Degryse debuteerde voor KDS en vinkte meteen een assist. Ook knap.

Belisia2

Stef TheuwissenMaarten Vanhengel
Sam Lodewijckx
  • Freddy 11/09/2023 at 14:08

Hoofd omhoog mannen ! Soms gebeurt het, dat men niet beloond wordt , na een mooie prestatie ! Zondag tegen Londerzeel de drie punten pakken en jullie zijn vertrokken !