Onbeslist.

De kaarten lagen als volgt: City Pirats is in woelig water terechtgekomen. De eerste periode eindigde de Antwerpse conceptclub op de allerlaatste plaats met slechts 8 punten op 30. In de volgende periode werden een magere 11 punten op 36 gehaald maar in de derde periode herstelde de club zich enigszins met voorlopig 14 op 21. Diegem, terend op een geweldige tweede periode met 25 op 36, mag eigenlijk gerust zijn maar een mathematische zekerheid op het behoud is nog niet definitief. De jonge Suederick kwam onder de lat te staan in plaats van de geschorste Michiels.

Twee ploegen die voor de drie punten gaan leverde een aantrekkelijke eerste speelhelft op. Diegem organiseerde zich rond een stevig middenveld waarin de meeste ballen gewonnen werden en via een snelle omschakeling gevaar konden creëren. Dat leverde ook een overtuigende 1-0 op. Een knap combinerend Diegem speelde Struys vrij op rechts en die vond de inlopende Egerickx voor het doel. Zijn deviatie daverde op de deklat en de bal viel in de schoot van Deflem. Die bleef cool, ging niet overhaast met de kop afwerken maar liet de bal voor de voet vallen en schoot hem netjes langs doelman Verbist. Diegem had tot 2-0 kunnen uitlopen toen de spurtende Egerickx, net in of net buiten het strafschopgebied onderuit werd gehaald. Dat wist de lijnrechter niet te beslissen en dus werd de bal braafjes eruit gelegd.

Diegem kon het in de tweede speelhelft gaan afmaken was het idee bij vele supporters maar dat viel anders uit. De Koker kwam er het kortste bij na een knappe collectieve aanval maar zijn schot belandde in het zijnet.  Nadat een ongelukkige Egerickx opnieuw met een blessure uitviel moest er geschoven worden en verviel de ploeg wat in wanorde. Geen controle noch uitgespeelde aanvallen meer maar gek genoeg puurde Diegem nog de beste kansen uit de chaos. Deflem liet de bal gevat lopen en Npanzu mocht alleen doorgaan, zijn aflegger naar Mauen kreeg die laatste niet voorbij de Antwerpse keeper. Deflem probeerde het ook van erg ver maar mistte de goede richting. De beste kans was nog voor Denayer die jammer genoeg over het doel besloot.

Ondertussen hadden de piraten de neus stevig aan het venster gestoken. Een poging belandde op de paal en een strafschopbetwisting werd door een goed leidende ref weggewuifd.
Maar uiteindelijk ging het mis in een ogenschijnlijk onschuldige situatie. De bal lag los en een paar Diegemnaars keken naar elkaar en lieten de snelle Ubochioma er mee vandoor gaan. Een onachtzaamheid die we van de week ook bij de profs op Europees niveau zagen, maar dat wil nog niet zeggen dat je dat moet gaan kopiëren natuurlijk. Bautmans ging in de tackle en hoewel hij de bal leek te spelen besloot de ref geen tweede strafschopgeval te laten passeren: 1-1 dus en daar bleef het tenslotte bij. City Pirats zal het volgende zondag op Pepingen-Halle moeten waarmaken en Diegem trekt zaterdagavond naar het zoekende Berchem Sport.

City Pirates1

Viki De CremerSenne Boeckx