Drie punten tikken toch beter aan!

Na drie gelijke spelen en de nederlaag tegen Bocholt bundelde Diegem deze week alle krachten. Er werd goed getraind en het belang van de wedstrijd tegen de rode lantaarn verscherpte de focus. Want vergis je niet, KVC Houtvenne mag dan wel in lastige papieren zitten, zij versterkten zich fors deze winter en zijn er op gebrand het tij te keren. Het is ook erg duidelijk dat er geen enkele tegenstander ook maar even onderschat mag worden.

Diegem trok opnieuw het werkpak aan en gunde de bezoekers weinig tijd en ruimte. De Kempenaren toonden zich hier en daar technisch sterk maar het geheel kwam niet genoeg uit de verf om veel gevaar te creëren. Daar zorgde ook een sterke Diegemse defensie voor. Niet dat Diegem de kansen opstapelde maar het deelde wel wat meer prikken uit. Naar de rust toe stond de blanke 0-0 op het bord en bleef alles open.

In de tweede speelhelft verhoogde Diegem nog meer de drang naar voor. Enkele pogingen van op afstand mistten de richting maar het voelde aan dat de thuisploeg het laken naar zich toe kon trekken. Toch was het nog wachten tot in minuut 81. De bezoekende defensie kreeg de bal niet weggewerkt en de ingevallen Egerickx dook precies op in de zone waar de appel geplukt kan worden. Hij bleef rustig en speelde de bal netjes langs de sterke doelman De Winter. Het moment waarop heel Diegem toch al een tijdje aan het wachten was, de volle buit nog eens op zak. Houtvenne zette nog alles op alles en de wedstrijd eindigde in nog enkele zenuwslopende minuten, zeker nadat Deflem tot scoren kwam met een subtiele kopbal maar wegens buitenspel werd teruggefloten door de goed leidende ref. Diegem gaf de overwinning echter niet meer uit handen en keek tevreden naar de rangschikking waar het zich langzaam boven de gevaarlijkste zone hijst.

Waakzaamheid blijft op zijn plaats, volgende week zaterdag trekt Diegem naar Hades Hasselt, dat zaterdag Wijgmaal overrompelde.

Houtvenne0

Hannes De CouvreurGeoffrey Martens
Jérémy Schlenker
  • Feeddy 28/02/2022 at 11:57

Dikke proficiat mannen ! Eindelijk waren de voetbalgoden ons nog is goed gezind !