Diegem verliest met 3-3.

(foto: Dominic Beckx ©)

Misschien eerst kort de feiten. Diegem begint aan de wedstrijd met vertrouwen, twee opeenvolgende keren de nul gehouden, vier punten op zes, de opmars in het klassement gestart. City Pirates blijft in moeilijkheden: de jongste drie wedstrijden drie keer verloren, elf doelpunten gepakt en nul gescoord. Laatste in de stand.

Na tien minuten is het twee-nul voor de thuisploeg. Hallo? Toegegeven, de eerste blunder betreft de linesman die na een verre bal een offside van zo’n dikke twee meter laat passeren. Maar Michiels weert nog af en het duurt nog twee pogingen eer de bal via de kluts in doel verdwijnt. Ok, met veel goeie wil dan, daar is pech mee gemoeid. Bij de tweede goal gaat het over links, waar Van Lautem een doelpoging blokt en de bal met een capriool tegen de netten slaat. De piraten wisten voorwaar niet wat er hen overkwam!

Vreemd genoeg overheerste het gevoel dat Diegem dit nog wel kon rechtzetten. En al zeker nadat Deflem een paar minuten na de koude douche een knappe voorzet van Struys met gevoel kon binnenkoppen. Diegem ging door in de achtervolging, miste een paar mogelijkheden door slordig samenspel maar kon vijf minuten voor de rust toch de gelijkmaker scoren. Een vrije trap van De Bouw werd door Denayer overgenomen waarna de bal in de tweede zone belandde en Egerickx in duel met de laatste verdediger de bal in doel beukte.

Tot zover een positief verhaal, toch? Een dubbele achterstand nog voor de rust opgehaald en Diegem duidelijk met de beste troeven achter de hand. Struys stormde nog maar eens zijn flank af en bediende Egerickx op maat, die netjes afwerkte: 2-3 en City Pirates tegen het canvas!

En toen? Je kon toch onmogelijk verwachten dat de buit al binnen was? Op zoek naar de vierde en beslissende treffer, helemaal akkoord, maar dit toch liefst met een stevig slot op de deur. Mogelijkheden genoeg om die vierde te maken, de Pirates vielen aan en lieten hele gaten open. Struys bediende nog maar eens Egerickx die wonderbaarlijk van zijn derde goal gehouden werd. Met slechts één doelpunt in het voordeel weet je dat de ultieme stormloop op het einde van de match eraan komt. Maar het streven naar voor, met misplaatste frivoliteit, en het defensieve blok blijven vormen vloekten als een tang op een varken. De laatste minuten van de wedstrijd moet de boel op slot en de bal het stadion uit, het sportpaleis over en de Schelde in! Het inzicht en het talent om waar nodig te potten!

Sawaneh profiteerde en scoorde de 3-3 en dat was uiteindelijk niet onverdiend te noemen. Diegem Sport was zo vriendelijk de City Pirates te reanimeren en misschien zelf net niet op intensieve te gaan liggen.

City Pirates3

Bram EeckhoutGilles De Beuckelaer
  • Freddy 24/10/2022 at 11:45

Blijven knokken mannen ,jullie kunnen het ,dat staat vast ! De punten moeten en gaan komen !