Diegem sleept de driepunter uit de brand!

Terwijl zaterdag in de vooravond het volk de gezelligheid opzocht van de Kerstmarkt in Diegem stapten spelers en staf de bus op naar het fijne stadion van KFC Turnhout voor de laatste uitwedstrijd voor de winterstop. Volgende week komt jong KV Mechelen nog op bezoek in het gemeentestadion waarna de riem er even af mag. Op 7 januari speelt Diegem op FC Lebbeke de laatste wedstrijd van de heenronde.

Het was best koud in Turnhout maar het veld lag er prima bij. Diegem schoot uit de startblokken. Al in de eerste minuut moest keeper Broeckx  uitpakken met twee geweldige reflexen op een poging van Egerickx en de rebound van Deflem. Meteen iedereen wakker en er volgde een open eerste speelhelft met wisselende mogelijkheden. De thuisploeg is dan wel in de onderste regionen van de klassering beland, zij brengen erg verzorgd voetbal en scoren iedere wedstrijd één of meerdere doelpunten. De nul houden lijkt echter moeilijker, dat lukte dit seizoen nog maar één keer.

Na een tiental minuten pakte Tourki uit met een individuele actie die erg ver mocht doorgaan en de Turnhoutse spits kon de zaak ook netjes afronden. Dat verliep dus niet volgens plan, maar gelukkig kon Struys de bordjes snel in evenwicht brengen met zijn eerste treffer voor Diegem Sport, finaal beloond dus voor zijn wekelijkse noeste arbeid op de flanken van groenwit.

Vervolgens had het de twee kanten kunnen opgaan. De ref floot een penalty toen Michiels uit kwam om Emmen het scoren te beletten. Onze man-in-vorm volgt ongetwijfeld de verschillende strafschoppenreeksen op het WK en laat zich terdege inspireren. Hij bracht redding met het been en dat voelde op dat moment echt wel rechtvaardig aan. Nog voor de rust floot de ref zijn tweede strafschop, nu in het voordeel van groenwit. Deflem kweet zich van de taak en bracht Diegem beheerst op 1-2.

Na de rust sloop er wat onrust in de Diegemse rangen. De bal ging te vaak verloren en Turnhout rook mogelijkheden. Het laatste kwartier week Diegem meer en meer achteruit en dan zoek je het onheil op, natuurlijk. Michiels moest opnieuw aan de bak en de uitbraken van Diegem bleven ongestoffeerd. Uiteindelijk kon de nipte overwinning op karakter uit de brand gesleept worden en dat is evengoed een verdienste!

Ons lijstje afwezigen blijft lang en daar kon opnieuw een jonge speler uit de jeugdafdeling een kans uit puren: Reda Channouri mocht zijn opwachting in het eerste team maken en haalde de buit mee over de streep.

Diegem haalt haast elke week punten en dan gaat het vooruit, he. Een zesde plek ondertussen, in het zicht van de winterstop, mooi!

Turnhout1

Stef TheuwissenGilles De Beuckelaer
Toon Valgaeren
  • Freddy 12/12/2022 at 13:24

Plezant voor mij mannen om jullie elke week proficiat te kunnen wensen ! Ik zal het niet moe worden en jullie zeker ook niet ! Alleen de penningmeester , misschien ,zal zich, beginnen zorgen , maken !