Diegem morst met de kansen en de punten.

Vroeg scoren, het snijdt van twee kanten. Tegen Beerschot dat direct bij de aftrap met trompetgeschal naar voren schoot, wist Diegem na tien minuten van de ruimte gebruik te maken met een snelle aanval over de rechterkant. De voorzet van Struys was op maat en Gody werkte netjes af, een actie uit het boekje dat je, wanneer je regelmatig de trainingen bekijkt, geregeld doorbladert.

Met de 1-0 vroeg op het scorebord zet je de wedstrijd naar je hand, of er sluipt op één of andere wijze een voorbarige gemoedsrust in. Beerschot geloofde in de eigen aanvalslust, klopte geregeld al voetballend met veel volk op de Diegemse deur, maar gooide de poorten achteraan ook vierkant open. Met een karrevracht mogelijkheden voor Diegem tot gevolg, maar ook meer dan ons lief was gevaar aan de overzijde. Een open wedstrijd is tof voor de toeschouwers maar controle krijg je er niet over.

En natuurlijk, scoor je die tweede goal dan is het wellicht over en out voor het Kielse front. Maar dat kwam er dus niet uit, Mauën verlengde een voorzet net voorlangs, dook nog eens schuin voor doel op maar werd gestopt door keeper Demarbaix, Gody kopte over na een knappe aanval over links, Deflem kwam alleen voor de muit maar kwam niet tot afwerken, Van Lautem kopte na hoekschop raak maar de bal werd van of over de lijn geveegd, en dan vergeten we er nog een paar… Dat is toch een mandje vol doelkansen die niet benut worden, en dan weet je het al, nietwaar? Beerschot dringt aan en Diegem is ver teruggevallen in het eigen strafschopgebied. Het krijgt de bal niet te pakken, en kan niet verhinderen dat de bezoekers de gelijkmaker scoren. Alles te herbeginnen, dus.

Na de rust dan maar, Diegem kan na het verloop van de eerste speelhelft niet tevreden zijn met een gelijkspel maar krijgt na vijf minuten de volgende dreun. De bal geraakt niet weg en Goossens trapt tussen een bos van spelers de terugvallende bal hard in doel. Dat is te veel voor Corneel, Diegem probeert het wel, krijgt nog wat kansen maar een match is het al lang niet meer. Met negen gele kaarten probeert de ref wat controle te houden maar ook hij krijgt het niet meer op de rails. Als Diegem tenslotte een sterke Labiad ziet uitvallen met een blessure en met tien verder moet is het over. En zuur!

Vorige week pakten we de schaarse wedstrijdmomenten niet, vandaag zijn het er eigenlijk nog veel meer. Je kan het ook omdraaien natuurlijk: we zijn in staat om met goed en snel voetbal heel wat kansen af te dwingen, en dus zullen de punten ook wel volgen. Dat is een cent die rechtop staat! Wie laat hem in de juiste richting vallen?

Thibo Le PeraPatrick Vandenberghe
Yannick Wouters
  • Freddy 03/10/2022 at 11:30

Iedereen hoofd omhoog houden …..een slechte dag en veel pech, is nog geen jaar ! Zorg volgende zaterdag voor de drie punten mannen !