Dure les.

De macht der gewoonte maakt dat we zelf haast vergeten wat toevallige passanten in ons gemeentestadion terdege opvalt en verwondert. Lees er het wedstrijdverslag op de site van KBS Berchem maar eens op na waarin verslaggever K. Verellen op unieke wijze verliefde torens ontwaart in het schitterend decorum van het gemeentepark, haast schroomvallig gevolgd door het verslag over een voetbalwedstrijd.

Maar goed, we voetballen in ons genoeglijke voetbalstadion dat volgend jaar een grondige opknapbeurt krijgt en daarbij geheel in symbiose met de groene omgeving een ankerpunt in de gemeente blijft. We voetballen, maar wel in een periode waarin een griepachtige golf spookt door de Diegemse rangen, tal van spelers geblesseerd of ziek, niet inzetbaar in alle geval en dus moest de staf nog wat dieper grijpen in de voorraadkast van de Diegemse jeugd, het kan ook eens te diep worden.

De wedstrijd startte en Berchem toonde veel wilskracht. Met enkele punten minder dan de thuisploeg speelden zij immers voor definitieve zekerheid. Het strijdplan bleek een snelle overname bij balwinst of de lange bal bij druk van Diegem. Dat pakte niet slecht uit want na enkele minuten scoorden de bezoekers, weliswaar in buitenspelpositie, maar Diegem was gewaarschuwd. Diegem zette daar in de eerste speelhelft één heel knappe combinatie tegenover en een handvol scherpe vrije trappen, maar de laatste touch bleef uit. Dan bleek de efficiënte van de gasten groter. Beirlant stapte op de bal en viel op de rand van het strafschopgebied, waarna Vermeire het cadeautje uitpakte en hard naast de muur binnen knalde. Net voor de rust zette Diegem de zaken ei zo na recht maar keeper Truyts redde knap.

In de tweede helft moest Diegem aanvallen en bespeelde Berchem slim het comfort van de fortuinlijke voorsprong. Zo’n twintig minuten voor affluiten zette Diegem echter een knappe boorbraak over links op en ditmaal kon Deflem voor het doel zijn voet succesvol tegen de bal plaatsen. Met de puntendeling in zicht voerden de gasten de druk op maar Diegem bleef al bij al netjes overeind. Totdat een vrije trap in het voordeel van Diegem naar de overwinning van Berchem leidde. Verbesselt liet de vrije trap over aan zijn kapitein maar tikte de bal naar hem toe. Coveliers stond er vlak bij en toonde zich de slimste van de hoop stilstaande spelers. Hij ging er met de bal vandoor en bediende Amali. Die schoot de bal uiteindelijk erg knap in doel en bezorgde Diegem de ijskoude douche en een erg dure les.

Volgende week zaterdag trekt Diegem naar leider Hoogstraten. Beter, geroutineerder en gewiekster dan alle anderen. Eens kijken of de les blijft hangen…

Berchem2
  • Kris Verellen 28/03/2022 at 13:01

Bedankt voor het compliment!