Sportief Kerstcadeau blijft uit.

De woorden die we absoluut niet wensten te horen: “misschien de wedstrijd te veel net voor de winterstop”. Volgend op de fantastische remonte en de sprong naar de linker kolom in de rangschikking is het toerental van de Diegemse motor teruggevallen. En laat ons serieus blijven, heel verwonderlijk hoeft dat niet te zijn. Maar na een erg goede en vooral scherpe trainingsweek én een waarschuwende vinger van coach Van Nerom, bleef de prestatie gisterenavond op de blinkend synthetische mat en onder de overvloedige lux van de nieuwe verlichting van SK. Londerzeel onder alle verwachtingen.

Vreemd, onverklaarbaar, want laten we wel zijn, deze vooruitgeschoven wedstrijd was de uitgelezen kans om definitief afstand te nemen van een handvol ploegen in de kelder van het klassement. Dat moest de opsteker gaan vormen om het eindejaar feestgewoel op te zoeken, en vervolgens te genieten van een welverdiende rustperiode. Dat belang verdiende het gewoon om de focus zodanig af te stellen, dat er achteraf niemand spijt hoefde te krijgen.

Niet dus. In een wedstrijd zonder noemenswaardige doelkansen trok Diegem aan het kortste eind. De thuisploeg slaagde erin om een soort controle over de strijd te verwerven en te behouden, die noch begeesterend, noch veelbelovend naar de toekomst mag genoemd worden. Maar dus wel genoeg om Diegem, in een soort lightmodus, af te houden. Zelfs het doelpunt was niet het gevolg van een snedige aanval of een gemeten voorzet. Neen, een verdwaalde bal die voor de voeten viel de kwieke Ngoyi. Hij schoot hem erg knap, dat wel, langs Michiels in het Diegemse doel.

Voor de rest stond er echt niets op ons papiertje, dat we verfrommeld in de vuilbak mikten. Laat ons echter het beeld van de afgelopen maanden niet door deze laatste bleke match overschaduwen. Diegem heeft een heuse stunt afgeleverd, en moet in staat geacht worden om na de winterstop de klus af te werken. Maar evengoed moet iedereen beseffen dat die stunt er kwam door ongebreidelde inzet en enthousiasme, door eenheid en teamgeest, en door getrouwheid aan de consignes van onze coach. Daarin kunnen we ons geen enkele barst permitteren. Laat dit onze sportieve wens zijn voor 2020!

Prettige feesten en een bruisend begin van het nieuwe jaar, in goede gezondheid en goede luim, voor u allen en uw naasten…

Londerzeel1

Hannes De CouvreurLieboud Van Den Broeck
Mario Van de Walle
  • Gill 17/01/2020 at 12:04

Vrolijke feesten

• Freddy 22/12/2019 at 23:27

Allemaal ,goed genieten van de feestdagen, batterijtjes opladen en er terug stevig tegen aan na nieuwjaar ,voor hopelijk terug veen zeven op zeven !