Logische eindstand.

Het oude gemeentelijk parkstadion van Koninklijk Rupel Boom FC ademt uit al haar poriën nog de rijke geschiedenis van de club. De realiteit is uiteraard dat de traditieclub uit de streek van de steenbakkerijen in onze tweede amateur voetbalt en al blij is dat ze nog eindrondeambities mag koesteren. Diegem Sport, al even Koninklijk, trekt ernaar toe met gerust gemoed. Het behoud verzekerd voor Pasen is dan misschien niet de invulling van de meest ambitieuze doelstelling maar als je kijkt naar de clubs in onze omgeving moeten de kurken knallen, punt.

Mocht je al verwachten dat de Antwerpenaren met gierende banden van start zouden gaan dan verliep het toch even anders. Er werd duidelijk wat voorzichtigheid ingebouwd, zo’n zes op zes tegen leider Hasselt blijft toch wat hangen, en dus bleef de bal vooral in de middenstrook rondgaan. Diegem versnelde wel af en toe maar het vervolg strekte niet tot de gevaarlijke zones. De doelmannen bleven lang min of meer werkloos en de plaatselijke supporters moesten de spanning halen uit een voorzet die alles en iedereen voorbijliep.

Rond het halfuur ontplofte de wedstrijd, al leek het toch wat meer op een natte voetzoeker. Houttequiet wurmde zich handig naar binnen en schoot de bal knap in de benedenhoek langs Michiels. Diegem moest een antwoord weten te vinden en vijf minuten later dribbelde Gody zich fluks in schietpositie maar zag keeper Bouzian zijn schot in hoekschop verwerken. Deze werd door Honshoven voor doel gebracht en Sulejmani werd door iedereen vergeten. Dankbaar knikte hij de bal in doel en de bordjes in evenwicht.

Voor de tweede speelhelft kwamen beide ploegen opgeladen uit de catacomben. Boom op zoek naar twee extra punten naar de eindronde toe, Diegem lonkend naar de linkerkolom. Nu moesten de keepers wat meer aan het werk, Michiels kwam uitstekend tussen bij enkele gevaarlijke voorzetten en ging ook een paar keer goed plat bij eerdere schuchtere schietkansen. Diegem vond de ruimte achter de meer naar voor geschoven verdedigingslinie van de thuisploeg maar kon het niet uitspelen.

Hoewel de duels wat feller werden bezondigden beide ploegen zich ook aan het uitlokken van fouten en te gretig naar de grond gaan. Storend voor een ref die dan maar met geel begon te zwaaien: 4 stuks voor Boom en 3 stuks voor Diegem. De wedstrijd eindigde uiteindelijk op een 1-1 stand en daar behoorde iedereen zich in te vinden. Diegem speelt volgende week op Calenberg tegen rechtstreekse tegenstander voor de linkerkolom FC Lebbeke en Boom moet op jong KV de eindronde veilig stellen. Beide teams kunnen overigens nog hun bijdrage leveren in de titelstrijd want Boom ontvangt over veertien dagen Sporting Hasselt en Diegem treft op de slotdag Belisia Bilzen. Nog niet uitbollen dus.