La trahison des images

Diegem bekert verder.

Te midden van het fantastische glooiende landschap van de provincie Luxemburg ligt het dorpje Givry. Er zijn ergere plekken om een volgende ronde van de Croky cup te gaan spelen.

Het plaatselijke RUS. Givry, een samensmelting van een handvol kleinere clubs in de omgeving, komt uit in de tweede amateurreeks ACFF. Ondanks de lange busreis, een loden hitte en een stug veld kon Diegem verdiend winnen met een snel doelpunt voor de rust en de geruststellende treffer erna.

Beide doelpunten kwamen tot stand na knappe voetballende acties over meerder stations met eerst Egerickx en daarna Barkellil als eindpunt. Acties die we in de loop van de wedstrijd verder wat misten, maar wat zou het: we zijn een ronde verder en trekken volgende week voor de derde partij naar oude bekende KVK Westhoek.

Francois KrackAnaik Jacoby
Denis Jacob