Knappe match zonder beloning.

Diegem zat meteen in de wedstrijd. Al in de eerste minuut drong het ver door over de linkerkant en Denayer schoot vanuit een schuine hoek naar doel, waar een Petegemse voet de bal ei zo na over de eigen doellijn werkte. Het zou de voorbode worden van een wedstrijd waarin Diegem het niveau van de vorige wedstrijden handhaafde, maar uiteindelijk moest buigen voor de routine en geslepenheid van de thuisploeg.

Diegem voerde met veel discipline en wilskracht het tactisch plannetje uit en smoorde de meeste aanvallen van Petegem nog voor die echt gevaarlijk konden worden. Bovendien waren de prikken die Diegem zelf uitdeelde puntiger dan de thuisformatie zich vermoedelijk had voorgesteld, zodat er enige vraagtekens het charmante stadion binnenwaaiden via de ijzige wind boven de Leie.

Benlouafi speelde Egerickx vrij maar die werd iets te ver naar buiten gedrongen en afgeblokt. Denayer haalde van ver uit en keeper Vandenbossche moest alles uit de kast halen om in hoekschop te keren. Petegem toonde zich beslist het gevaarlijkst op de stilliggende fasen. Elke hoekschop of vrije trap was het alle hens aan dek voor Diegem, dat echter de poot stijf hield. Die ene keer belandde de bal toch in doel maar de goal werd afgekeurd op aangeven van de grensrechter. De grootste kans van de eerste speelhelft was echter toch voor Diegem. Egerickx ging aan de haal over rechts en schoof de bal panklaar in de voeten van Benlouafi. Die koos voor de plaatsbal maar kreeg de bal niet buiten het bereik van Vandenbossche.

De tweede helft begon met een wenkende kans voor Diegem. Matuta borstelde de bal voor doel waar Egerickx een haar te kort kwam en Vyncke nog wel zijn voet tegen de bal kreeg maar slechts over het doel kon werken. Erg sneu voor een moedig Diegem dat in plaats van op voorsprong te komen wat later vakkundig genekt werd door de onvermijdelijke Joye. Na zijn 1-0 nam de ervaring van de thuisploeg de zaak in handen en bij zijn tweede doelpunt bezegelde hij definitief het Diegemse lot.

Uiteraard werd er vooraf rekening gehouden met een mogelijk verlies in Petegem, of wat dacht je? Zij staan na zondag op de derde plek in de klassering! Diegem heeft het die mannen echter meer dan moeilijk gemaakt en toont aan dat de remonte geen ééndagsvlieg blijkt te zijn. Volgende week wijkt alle voetbal voor het denderende mosselweekend, waarna Diegem opnieuw met het mes tussen de tanden op missie trekt.

Ploeg2nd HalfGoals
Petegem22