Hoger-Lager.

Na de schitterende prestatie op Hasselt mag je blaken van zelfvertrouwen en dat gevoel proberen mee te nemen in je volgende opdracht. De supporters zagen het ook gebeuren tegen KSK Tongeren, Diegem nam de match van bij het begin in handen en voetbalde zwierig naar de eerste doelkansen. Rond de tiende minuut was het al raak, op hoekschop nog wel. Mauen stuurde die voor doel en Lokando was op de afspraak. Tussen een bos van blauw-witte bomen kopte hij met panache van kortbij binnen. Belangrijk is dat, die eerste goal scoren, het moeilijkste lijkt dan al achter de rug. Diegem drukte nog wat door en vond vooral langs de flanken openingen. De achterlijn werd meer dan eens gehaald maar de goeie voet voor het doel werd niet gevonden.

Dat KSK Tongeren zich zomaar gewonnen zou geven was uitgesloten. De heenmatch verloor Diegem met een droge 3-0 waarna de Limburgers een hobbelig parcours reden. Na zes verlieswedstrijden  op rij begin 2024 werd het roer omgegooid met nieuwe coach Alexandre Di Gregorio die meteen 7 op 9 pakte. Diegem was dus gewaarschuwd en toch sloop er langzaam maar zeker iets als onachtzaamheid in de groen-witte rangen, alsof het met wat minder ook zou loslopen. De wedstrijd werd bitsiger en de focus verplaatste zich van lekker voetballen naar duels uitlokken, incasseren, en vooral vergeten een geruststellende 2-0 op het bord te plaatsen. Dat zou Diegem zuur opbreken in de tweede periode. Tongeren kwam zoals te verwachten opgepept uit de kleedkamer en Diegem verloochende zichzelf. Balverlies leidde tot een corner, die werd geaaid aan de eerste paal en door Haenen verzilverd. 1-1 en alles te herbeginnen. Toen ook de derde goal van de wedstrijd op corner werd gescoord door Vanderhoven was er van voetbal al niet veel sprake meer. Tongeren legde de match stil, Diegem knokte zich nog naar een paar mogelijkheden, een gekraakt schot, een te matte kopbal, maar moest uiteindelijk afdruipen. Dan haal je zes op zes tegen de leider maar laat je alle punten aan een rechtstreekse concurrent, zo plavei je natuurlijk de moeilijkste weg.

Geen man-overboord natuurlijk. De Diegemse kern is op Struys na weer volledig en in staat om elke tegenstrever recht in de ogen te kijken. Maar dwing ons niet om weer naar de uitslagen van de concurrenten te gaan zoeken. Volgende week zaterdag trekt Diegem naar KFC Lille, ergens in Westerlo. Die spelen op woensdag nog een inhaalmatch tegen Rupel Boom. Maar pakten onlangs de scalp van Belisia Bilsen. We zullen klaar moeten zijn!