Het gelijkspel waarin iedereen zich kan vinden!

Vandaag kon Diegem voorzichtig gaan aankloppen bij de topvijf van de rangschikking. Tongeren doet het goed op die vijfde plek, moest vandaag wel enkele sterkhouders missen, maar dat kan evengoed van Diegem gezegd worden.

Dieter Vanderelst was dan weer eindelijk hersteld van zijn neusbeenbreuk en kon vandaag de geschorste Bautmans vervangen achteraan. We kregen meteen een leuke wedstrijd te zien, met ploegen die wilden voetballen en elkaar min of meer in evenwicht hielden. Er vielen enkele snedige aanvalsacties te noteren zonder dat beide doelmannen echt in actie moesten komen. Totdat Geurts te gemakkelijk een lange bal naar voor kon versturen die knap met de kop verlengd werd door Stassen, waarna de snedige Jungschleger een geweldig schot uit zijn sloffen toverde. De bal sloeg via de onderkant van de lat tegen het net langs een kansloze Michiels.

Diegem zou dus opnieuw alles uit de kast moeten halen om nog minstens een punt over de streep te halen en ging ijverig op zoek, onder andere via enkele gevaarlijke vrije trappen. Tongeren haalde echter zonder averij de rust, al bleef het gevoel overeind dat de thuisploeg nog niet uitgezongen was.

Na de koffie ging Diegem uitdrukkelijk aanvallen al bleef het fijnere voetbal achterwege. Al wroetend en lopend kreeg Diegem een paar uitstekende mogelijkheden. Een schitterende redding van Vandecaetsbeek op een schot van Deflem voorkwam de gelijkmaker. Deflem speelde een erg moeilijke partij maar weet als geen ander het moment te pakken: een halve volley scheerde rakelings langs de winkelhaak. Uiteindelijk zou Deflem op vijf minuten van het einde door de verdediging heen glippen en de 1-1, heel erg verdiend uiteindelijk, op de bordjes plaatsen.

Na dit doelpunt sloeg de kolder toe bij het scheidsrechterlijk trio in een al bij al faire partij! Wanneer je toekijkt vanop de bank en op enkele meter van jou vandaan je medemaat Vanderelst, die weken aan een stuk aan het revalideren is van een neusbeenbreuk, neer ziet gaan na een uit de hand gelopen kopduel, dan schreeuw je het uit van frustratie. De volledige bank veerde overeind maar een overijverige ref trok tot twee keer toe een gele kaart voor de net vervangen De Bouw. Sterk hoor ref, een zwijgzame bank is nu eenmaal veel belangrijker dan de incidenten die binnen de lijnen slachtoffers maken. Dieter Vanderelst is net uit de radiologie vandaan: hij liep een ernstige kaakbeenbreuk op en zal vanavond nog geopereerd worden. En alweer voor weken aan de kant blijven…

Het goede nieuws na alle miserie is dus een billijk gelijkspel, en alweer een vinkje bij op het lijstje van wedstrijden zonder nederlaag. Het kloofje met de staartploegen is en blijft er en er resten nog twee opdrachten voor de winterstop: volgende zaterdag naar Turnhout en een week verder thuis op zondag tegen jong KV Mechelen.

Tongeren1

Ruben CalluyBart Berckvens
  • Freddy 05/12/2022 at 12:40

Proficiat mannen ,met het behaalde resultaat ! Maar mag ook de sympathieke Dieter een spoedig en volledig herstel toewensen en dat de pech voor hem eindelijk zou mogen ophouden .