Geen loon naar werken.

Na een verdiend Paasweekendje ‘rust’ pakte Diegem de draad weer op voor het laatste luik van de competitie. Voor wedstrijd 30 op het kalender landde Bocholt VV. zaterdagavond op Calenberg met een slecht rapport onder de arm, waarop vijf achtereenvolgende verliespartijen rood kleurden.

Beide ploegen hadden echter nog voor de Paasvakantie zekerheid gekregen omtrent het behoud en dus mocht je eerder spreken van een prestigeduel tussen twee gevestigde waarden in de tweede nationale afdeling, beide met een voorbeeldige jeugdwerking en reputatie maar dit seizoen toch minstens onregelmatig presterend. In de selectie werd Michiels rust gegund en de jonge Kobe Ceulemans (17 jaar) nam voor de tweede maal dit seizoen plaats onder de lat.

Diegem gooide direct de kaarten op tafel en met knap en snel voetbal versierden zij al in de eerste minuten enkele goeie mogelijkheden. Gody schoot gekruist maar net voorlangs en wat later kon Egerickx op voorzet van Deflem de bal niet laaghouden. Keeper Wertelaers moest vervolgens redden op een kopbal van Egerickx. Op de 25ste minuut werd het duidelijk waar het met deze wedstrijd naartoe zou gaan: een actie met een geweldige uithaal van Gody vanop 25 meter spatte tegen de binnenkant van de paal, maar niet over de doellijn. Allemaal heel mooi dus maar de nul bleef wel op het bord kleven.

Rond het halfuur pas klom Diegem eindelijk op voorsprong. Egerickx ontnapte en gaf met een hard gekruist schot Wertelaers het nakijken. De Limburgers konden hier maar weinig dreiging tegenover stellen en moesten zich met hand en tand verdedigen. Iets te letterlijk vervielen zij daarbij in opeenvolgende fouten waarvan er enkele over de schreef gingen. De ref loste het luchtigjes op maar Diegem ergerde zich des te meer, zeker toen een verdachte handsbal in het strafschopgebied weggewuifd werd. Vijf minuten voor de rust een zelfde fase in het strafschopgebied van Diegem en nu ging de bal op de stip. Je hebt zo van die wedstrijden, nietwaar? Seys schoot de penalty binnen en overkladde het hele verhaal van Diegem want iedereen begreep dat deze wedstrijd nog bij de rust over en out had moeten zijn.

De tweede helft zou alleen maar bevestigen ‘het is niet voor vandaag jongens’. Diegem incasseerde al vroeg een tweede goal na een strak schot van Vanhaen in de hoek en bestookte verder tot het eind van de partij de verdedigende stellingen van Bocholt. Het voetballen bleef er goed uitzien al was het  vervolg niet echt navenant. Onvoldoende dus om het tij te keren en dus frutselden de gasten drie punten mee in hun koffer met de vuile was. Dan maar volgende zondag iets gaan rapen op Rupel Boom?