Geen loon naar werk!

Geblesseerde en geschorste spelers en vorige week de zekerheid verworven van het behoud in tweede amateur, noodzaak maar ook de gelegenheid om met een gerust gemoed wat te experimenteren met posities en vervangingen in de uitmatch tegen kandidaat voor de eindronde en vierde in de stand R. Cappellen FC. Met een viertal Antwerpenaars die kort tegen de twee meter aanzitten werd meteen duidelijk dat het een stevig testje zou gaan worden. Maar kijk, Diegem zou Diegem niet zijn en kroop niet weg in een holletje. Met veel druk vooruit werd de opbouw van de thuisploeg danig verstoord en het was gewoonweg Diegem die in de eerste helft de mooiste mogelijkheden kon versieren met als uitschieter een ferme knal van Mauen die op de dwarslat spatte. Ondertussen vroeg Kerian Atheba die voor deze match de plek onder de lat van Michiels mocht lenen, zich af wanneer de storm van Cappellen ging losbarsten. Hij pakte wat balletjes maar van echt gevaar was geen sprake.

In de tweede helft dan maar moeten ze bij de thuisploeg gedacht hebben, want ze kwamen opgenaaid weer uit de kleedkamers. Het is echter wat twijfelen hoe diep het uitzicht op de eindronde de Antwerpenaars echt motiveerde. Promotie zit er naar verluid niet in aangezien de licentie eerste amateur niet zou zijn aangevraagd. Voor de eer dan maar, en dat deelde het met Diegem want ook in de tweede speelhelft versierde groen-wit de beste kansen! Mauen liep eerst nog eens iedereen voorbij maar besloot naast en een sterke Sulejmani, netjes vrij gespeeld voor keeper Joossens, besloot voor zijn doen te zwak om hier ook een goal uit te puren. Na een erg knappe voorzet van Cojocaru kwamen zowel Egerickx als Sulejmani een teen tekort om de stand te openen.

Jammer allemaal want Diegem zocht verder en verdiende ook de voorsprong maar liep rond minuut 60 op de tegenstoot van het uitgekookte trio Van Zantvoort – Walen De Keyser – Van Kerckhoven. Dat daar het schoentje nijpt is vandaag de vaststelling, een zekere leepheid of routine waarmee het betere spel ook een uitslag binnenhaalt. Voor het Diegem Sport van de nabije toekomst ligt daar het werkpunt en de winstmarge.

Want aan goede wil ontbrak het niet. Tot op het laatste fluitsignaal probeerde Diegem de verdiende gelijkmaker vergeefs uit de brand te slepen, met enkele hete standjes voor de doelmond van Joossens, die een paar keer op de doellijn moest bijgestaan worden door zijn collega’s.

Tenslotte heb ik nog goed nieuws, beste supporters. Tien minuten voor het einde van de partij mocht Ali Barkellil nog eens opdraven. Met een kruisbandblessure die zowat zijn volledige seizoen verkwanselde werkte onze jonge spits maandenlang in stilte aan zijn revalidatie. Gelukkig is zijn aantreden voor het behoud niet meer noodzakelijk gebleken en diende deze invalbeurt eerder als extra schouderklopje om straks het nieuwe seizoen fit en wel te starten.

Oh ja, de afgeweerde bal bij de laatste hoekschop van de partij viel voor zijn voet op de rand van het strafschopgebied. Hij haalde in één keer snoeihard uit en het was met meer geluk dan kunde dat een verdedigde voet zijn poging van de doellijn veegde. Het was hem zo gegund, een goal in de laatste van zijn eerste tien minuutjes… Maar wij weten het wel: Ali is back.

Cappellen1

Thomas LucasGuido Verheyen