Geen drie op een rij.

Een gewaagd moment na weken van wedstrijd tot wedstrijd geleefd te hebben en je op zaterdagavond na lang nog eens een blik werpt op de uitslagen en de voorlopige rangschikking. Kijk eens aan, winnen vandaag en we springen meteen een positie of vijf omhoog. Dat kondigde zich ook wel aan, eens een reeksje maken en we knokken ons uit de ergste zorgen. Het zou zo maar kunnen. Maar ‘zou’ voorspelt de onzekerheid en KVC Houtvenne is natuurlijk ook geen hapklare brok. Als onze informatie klopt lopen er daar een handvol profs met heel wat km in de hogere reeksen tussen de lijnen zodat de twee punten afstand tussen KDS en de gasten voor de wedstrijd eerder problematisch voor de Kempenaars genoemd mag worden.

Diegem voetbalde voor de rust meer dan behoorlijk mee. De jongste twee zeges hebben wat respect bij de tegenstand losgemaakt. Diegem drong aan en dwong Houtvenne tot voorzichtigheid, een paar corners zorgden voor gevaar en toen Gody zich links in het strafschopgebied doorzette had zijn schot uit een scherpe hoek beter verdiend. Toch voelde je dat Diegem wat in de klem zat en vooral de loopacties gesmoord werden door viraal spel van de tegenstander, terwijl de snelle combinaties er te weinig uitkwamen. Rond het half uur schoof Houtvenne vooruit en wist Van Der Veken, met de wind allicht als bondgenoot, via een vallend schot Michiels te verschalken.

Even werd het balen maar gelukkig reageerde Diegem haast onmiddellijk. Sulejmani koos de juiste baan en wist de strakke corner van De Bouw hard tegen de touwen te koppen. De snelle gelijkmaker was misschien het moment om het gaspedaal in te duwen, maar het spel plooide opnieuw in evenwicht en in de 1-1 ruststand kon iedereen zich vinden.

In de tweede speelhelft kon Houtvenne uiteindelijk het laken naar zich toe trekken op ervaring. De 38-jarige Mombongo Dues Eyanga doorkruiste Duitsland en België in de spits en liet hiervan nog even een flits zien in het Diegemse strafschopgebied. Diegem probeerde het nog maar ontbeerde de echte vuist op de tafel. Deflem was er nog even kortbij met een verre vrijetrap die op de deklat viel maar Diegem proefde na twee knappe overwinningen op rij opnieuw de smaak van het verlies.

Geen tijd om te treuren en direct naar de laadpaal. Volgende week zaterdagavond trekt Diegem naar RC Mechelen en komt daar best flink opgeladen aan de aftrap!

Houtvenne2

Jan KriekenMaxime Borremans