Diegem vindt de juiste koers!

Perikelen met de kunstgrasvelden in het sportcomplex waar de jeugdafdeling haar trainingen en wedstrijden afhaspelt, is het hot nieuwsitem dezer dagen. Maar het eerste team van Diegem Sport voetbalt natuurlijk verder en ontving vandaag Bocholt VVA, een ploeg waartegen Diegem de laatste jaren moeilijk een overwinning kon binnenhalen. Een club ook met een uitstekende jeugdopleiding en daarin vinden beide teams elkaar. Vandaag was de beurt aan Diegem om dit te presenteren. Wegens blessurelast moeten een aantal titularissen al een tijdje forfait geven en dan is onze staf niet bevreesd is om een jonge snaak voor de leeuwen te gooien. De jonge Yanis Beersaerts maakte zijn debuut vandaag en u leest verder hoe het hem verging.

Diegem zat meteen in de wedstrijd, de gasten leken een studieronde te maken. Hoe verder de eerste speelhelft vorderde hoe duidelijker het werd dat de thuisploeg goed in de wedstrijd zat. Stevig jagend op de bal en een paar uitstekende combinaties tussen oa. Denayer en Deflem die tot goede voorzetten en ook echte doelkansen leidden. Bocholt mocht van geluk spreken dat het in die momenten op een uitstekende doelman kan rekenen. Twee keer wist Wertelaers zijn ploeg overeind te houden met een uitstekende redding. Egerickx stond telkens op de juiste plek maar de Limburgse goalie gooide zich gepast in de lijn van de bal.

Michiels deed niet onder. Zijn enige echte redding was minder spectaculair maar de afgeweken bal ging toch richting doel, en Dean wist er ultiem nog een hand achter te krijgen. Net voor de rust, toen de Diegemse supporters zich gingen berusten in de gelijke stand na enkele niet benutte kansen, sloeg Egerickx toe. Wertelaers weerde opnieuw af maar de Diegemse spits werkte nu toch binnen. Zo net voor de pauze, lekker!

In de tweede helft zochten de gasten naar de gelijkmaker maar een stormram werd het nooit. Daarvoor bleek de inzet, het niet aflatende loopvermogen en het verdedigende werk van Diegem te gedecideerd. Onder de regie van een herboren Bautmans hield debutant Beersaerts uitstekend stand en versierde meteen, goed gebufferd door een sterk blok links, rechts en voor zich, zijn eerste Clean sheet.

Goeie match, drie punten en een mentale opkikker na de tik van vorige week. De terechte ontgoocheling na de late gelijkmaker van de City Pirats is bij deze doorgespoeld. En als we het over een iets langere periode beschouwen, laat ons zeggen de laatste vier wedstrijden, dan houdt Diegem toch drie keer de nul achteraan en vergaart het 8 op 12. Dat was ook wel nodig want het hele klassement oogt voorlopig als één grote middenmoot en er dienen zich de volgende weken twee echte kleppers aan. Diegem lijkt klaar, me dunkt.

Bocholt0