Diegem schiet zichzelf in de voet.

Diegem miste gisteren in de derby tegen SK Londerzeel een paar afspraken. Afspraken met de momenten die in een wedstrijd het resultaat bepalen. De eerste afspraak was diegene die zorgt voor de gemakkelijke match. Overwicht en snel scoren en de kaarten liggen al voor een groot stuk op tafel. Na twee minuten voetbalde Diegem zich naar een 100% kans, via Deflem en Sulejmani, maar die kon net niet meer bij de bal. Pech volgde ook: Lokando was al op training deze week uitgevallen met een blessure en nu, tien minuten ver in de wedstrijd moest Labiad eveneens naar de kant. Daar doe je niets aan, dat vraagt schuiven en rekken.

Een moment verder geeft Diegem de wedstrijd uit handen met een overbodig balverlies. Barkellil ervandoor met de bal, gretig neer in de grote rechthoek, en Dellevoet pakt het cadeau verder uit. Dat zijn de momenten tot hier toe, tussendoor voetbalde Diegem zelfs erg knap en aan een hoog tempo dat SK naar adem deed happen. Maar in de buurt van de grote rechthoek ging het voortdurend mis. Dan niet aan de overzijde waar Barkellil op het half uur Michiels met een boogbal te grazen nam. De tweede speelhelft torste Diegem algauw een loden rugzak op de schouders na een derde tegengoal van Nelis. Maar kijk, Diegem begon alweer snel te voetballen en de gasten konden hun royale voorsprong niet onder controle houden. Sulejmani werd in het loopgraaf gestuurd na een strafschopfout en knalde de 1-3 eindelijk op het bord. Iedereen voelde dat een tweede goal een wegkruipend Londerzeel nog de das kon omdoen maar de beslissingen voor doel waren toch te twijfelachtig. Zo’n paar afstandsschoten zonder overtuiging of loopacties zonder vervolg, niet doortastend genoeg allemaal.

En toch zou Diegem haar laatste moment nog krijgen. Deflem liep goed door op een diepe voorzet en kon voor de handen van Van Opstal de bal met de kop in doel werken. Dan sta je plots in deze situatie: je tegenstander ziet een 0-3 voorsprong door de vingers glippen, nog extra versterkt door een super Michiels die een tweede Londerzeelse penalty wist te stoppen, dé perfecte mentale sloophamer. Dan moet je verdorie alleen nog de trekker overhalen!

Maar Diegem pakte ook naast het laatste moment. En wordt verplicht naar de bodem van het klassement te kijken en ook in de spiegel. De mannen moet nu opstaan, jongens!

Wat ons betreft moet er niet te veel gepraat en geleuterd worden deze week. Onze staf en onze ploeg heeft al voor heter vuren gestaan. De beuk erin!

Foto: © Nans Maerten

Londerzeel4

Ermaild MatajBrian Vannoppen
Quinten Straetmans
  • Johnny 21/09/2023 at 19:03

Dat Barkellil Diegem de das omdoet is part of the game. Maar dat hij in de krant spreekt van een revanche toont dat hij vergeet dat hij alles bij Diegem heeft geleerd, zelfs het uitlokken van een strafschop…Hij zou beter nederig en dankbaar zijn.
    Hij is een bewijs hoe goed onze jeugdopleiding werkt. Zo voortdoen mannen.
    Johnny

• Freddy 18/09/2023 at 17:08

Ik ben altijd positief en ook het verslag van WDB is zeer positief en dat moet . Maar volgens mij, wordt vijf gekwetsten vervangen ( en zeker niet van de minste) te veel ! Gemis aan kwaliteit en de gemiste kansen ,hebben ons de das omgedaan ! Volgend weekend er terug tegen mannen en breng de drie punten mee naar Diegem !