De meeste dromen zijn bedrog.

Een paar weken geleden weigerden we nog langer hetzelfde verhaal te vertellen in een andere versie. Blijven beweren dat we mooi voetbal brengen, dat we ploegen pijn kunnen doen, dat geen enkele sterke tegenstander ons tureluurs weet te spelen, maar steeds moeten eindigen met een blik op de rangschikking en met de conclusie dat Diegem Sport puntenloos op de laatste plek staat. Neen, bedankt.

Na de stuntzege op Duffel vorig weekend en de tour de force van onze jongste kernspeler, die er met een hattrick uitpakte, vertel ik u vandaag met veel plezier hetzelfde verhaal. Meteen ook het verhaal van hoe onwaarschijnlijk voetbal kan uitpakken.

Ze had zichtbaar deugd gedaan, de eerste zege. Er volgde een pittige trainingsweek en met veel lef en goesting liepen de jongens zondagmiddag het veld op. Tegenstander is Geel, 11 op 18, veel snelheid, voetballend vermogen en bereidheid tot lopen. Een ander gegeven dus dan vorige week, en bovendien gewaarschuwd door een realistisch entourage.

Maar Diegem trok er zich allemaal niet te veel van aan, en voetbalde meteen vooruit. Een paar knappe combinaties leverden nog niet te veel doelgevaar op, maar wanneer een hoge bal van Benlouafi in de buurt van Barkellil landde zette die zijn tegenstander op het verkeerde been en schoof de bal voorbij Snyders. Ali ging dus gewoon verder waar hij vorige week gestopt was.

Gesteund door een hard werkend collectief, klom Benlouafi op het podium. De Diegemse nummer tien hees zich in de modus ‘amuseren’ en dan wordt hij onhoudbaar. Met een knappe doorsteek bereikte hij opnieuw Barkellil en die liftte de bal nu netjes over de uitkomende Snyders.

Nog voor de rust stond de 3-0 op de bordjes te blinken, u leest het goed. Benlouafi ging aan de haal over de linkerflank, sleepte zijn tegenstander eruit en schoof de bal voor de Geelse goal. Waar Barkellil met een tikje buitenkant voet zijn gemakkelijkste tot hiertoe scoorde. Opnieuw een hattrick dus. Borsato kent wellicht weinig van voetbal, maar om de zoveel tijd komen dromen uit…

Ali Barkellil K Diegem Sport ASV Geel
Ali na z’n derde treffer. Zijn 6e in 2 wedstrijden! (Foto: http://sportfotos.be/)

Tijdens de rust werden de abonnees getrakteerd op een glaasje bubbels en toastjes, een actie die niet beter getimed kon wezen. Met de nuchterheid echter van supporters die vorige weken te vaak met tegenslag geconfronteerd werden, dook hier en daar de waarschuwende vinger op. De mosselen zijn nog niet aan wal.

Na de herneming bleek dat Geel zich alsnog niet gewonnen gaf. Al snel moest Michiels met een knappe redding zijn ploeg behoeden voor de treffer die nog voor een ommekeer had kunnen zorgen. Diegem zette zich echter schrap en je voelde dat de gasten nog wel wilden, maar met een langzaam leeglopende binnenband de kloof niet meer gedicht kregen. De ingekomen Benamar mocht het slotakkoord geven na een knappe voorzet van Bautmans.

Diegem heeft dit keer niet tot de winterstop gewacht om het roer om te gooien. Het zat er al aan te komen, maar het is toch weer beresterk wat er gebeurt. De laatste plaats is weg en we komen stilaan tussen de mensen. Zonder hoog van de toren te blazen, maar evengoed met veel zelfvertrouwen, trekken we volgende zondag naar Aalst. Plezant toch?

De volgende thuiswedstijd, op zondag 3 november, ontvangt Diegem Hoogstraten in het Gemeentelijk Sportstation. De aftrap is uitzonderlijk om 14.30 uur (omdat het de 10e wedstrijd is van de 1e periode)!

Geel0

Hannes De CouvreurChristophe Verheyden
Robby Celis

Mis geen enkel verslag!

Schrijf je in op onze wekelijkse update, zo mis je geen enkele communicatie van onze club, zoals bijvoorbeeld deze.

• Julien 22/10/2019 at 14:40

Het is al een tijdje zeer leuke voetbal maar pas nu rapen we vruchten er van ! Het is een plezier om onze jongens te zien voetballen ! prachtig gewoon, ze vinden elkaar blindelings, hopelijk krijgen we nog veel van dit soort voetbal . . . . . . met winst aan het einde ! proficiat mannen !

• Freddy 21/10/2019 at 15:08

Dikke ,dikke, proficiat aan de gehele spelersgroep en technische staf, niet alleen voor het resultaat ,maar zeker ,om de wil en karakter ,om dit mooie voetbal te brengen .