De beauty van Honshoven.

Een flink gevulde tribune, even geel-zwart als groen-wit gekleurd, wachtte de ploegen op voor het twaalfde treffen van deze competitie.

De wedstrijd begon rampzalig voor Diegem. Eén lange bal over de verdediging richting De Kuyffer en enkele tellen later lag de bal in het net. De Berchemse spits, die vorige week nog een hattrick scoorde, ging gewoon door op zijn élan en werkte het fraai af, goeie aanname en proper langs Michiels. Het duurde minstens een twintigtal minuten eer de thuisploeg van deze opdoffer bekomen was. De score had overigens nog kunnen oplopen want De Kuyffer bleef gevaarlijk aandringen en Michiels pakte als naar gewoonte uit met een knappe redding.

Maar toch groeide Diegem langzaam maar zeker in de partij. Er kwamen kansjes onder meer voor Gody die zijn bal door keeper Verdruye geweerd zag en voor Honshoven die een afvallende bal hard langs het pak inschoot maar gestuit werd door een verdediger die hiervoor lijf en leden en zowaar een arm nodig had. De eerste helft werd afgesloten met een knappe omhaal van Denayer die door Verdruye uit de hoek geduwd werd. Het was duidelijk dat Diegem een goal nodig had om bevrijd te geraken, maar die bleef voorlopig uit.

Vlak na de rust nam Honshoven meteen die bevrijdende goal voor zijn rekening. En wat voor eentje! Hij mocht een vrije trap nemen bij het hoekpunt van de grote rechthoek en waar iedereen op het veld en in de goedgevulde tribune de voorzet verwachtte verdween de bal enig mooi in de verste bovenhoek.

De wedstrijd was nu volledig open en Diegem profiteerde handig van de ruimte die de gasten lieten liggen. Een knappe counter met een voorzet van Gody die door Deflem in één tijd overgenomen werd maar over het doel zeilde. Het werd ook bitsiger allemaal met enkele gele kaarten tot gevolg. Swennen werd het kind van de rekening na een reactie en hij mocht met een tweede gele kaart afdruipen naar de douches.

In minuut 77 benutte Diegem de numerieke meerderheid en klom verdiend op voorsprong. Denayer leek te gaan afdrukken maar week verder uit en plaatste de bal netjes naar de inlopende Deflem die dankbaar binnenkopte. Een beslissende derde treffer bleef enkele keren uit zodat Berchem in een alles-of-niets offensief de spanning erin hield tot voorbij de negentigste minuut. Bij een hevige schermutseling voor het doel van Michiels waarbij keeper Verdruye mee naar voor was geschoven, haalde De Bouw de bal van de lijn en even later stuurde hij Deflem weg richting het lege doel. Die scoorde aldus zijn tweede van de dag en lijkt stilaan zijn trefzekerheid terug te vinden.

Na de stuntzege vorige week op Hasselt bevestigt Diegem dus vandaag in het eigen gemeentestadion. Berchem kwam uit een knappe 6 op 6 en scoorde in die twee wedstrijden maar liefst 9 doelpunten. Dan kan je toch van een knappe prestatie spreken van onze jongens. Diegem hijst zich met 18 punten naar de hogere plekjes in de middenmoot en neemt 6 punten afstand van de bedreigde ploegen. Nu ja, geen reden om op de lauweren te gaan rusten, er wachten nog flinke opdrachten onder andere volgende (zaterdag!) week op het veld van Pepingen-Halle.

(foto: Dominic Beckx ©)

Berchem1

Cis BellonMaxime Borremans
Yannick Wouters
  • Stevens Wim 22/11/2022 at 16:52

Aan inzet ontbrak er niets in deze wedstrijd, met de juiste mentaliteit bereik je veel. Proficiat aan de volledige staf en spelers. Ik heb enorm genoten; Ps; dikke bal Tony 😉

• Freddy 21/11/2022 at 10:31

Geweldige match mannen ! Dikke proficiat aan de volledige staf en ploeg ,maar nogmaals de goal van Lucas, echt ferm, zo worden er niet zoveel gemaakt !