Bonuspunten na een beresterke prestatie

Zowel de thuisaanhang als de bezoekers verwachtten zich aan een uiterst gemotiveerde thuisploeg. Vorige zondag kwamen zij niet verder dan een 4-4 gelijkspel, maar ze blijven de ploeg in vorm en deze midweek inhaalwedstrijd kon hun in het zog van leider Tienen brengen. Bovendien wensten zij uiteraard een verlengstuk te breien aan hun reeks van tien wedstrijden zonder verlies.

Coach Van Nerom moest bovendien alweer aan het puzzelbord gaan zitten om uit het slinkende aantal beschikbare spelers een weerbare ploeg op de mat te brengen. Hoe groter de uitdaging op dat vlak, hoe spitser onze coach tegenwoordig voor de dag komt. De vervanging van de afwezige Michiels door Gonzalez lag voor de hand, voor de jonge doubluredoelman werd het zijn eerste opdracht in competitie met het A-team. Vervolgens werd besloten om het sterke Cappellen in het wit van de ogen te kijken, en aan te vallen wanneer het kon.

En kijk, die aanpak lukte. De thuisploeg slaagde er niet in om op routine de luis uit de pels te spelen, en een snedig Diegem verzamelde enkele doelrijpe kansen. Benamar kapte één keer te veel en kon niet meer aanleggen, en na een knappe doorsteek van Benlouafi trapte De Bouw naar doel, maar doelman Joossens ging goed plat.

Uitstel evenwel, want toen Denayer na een uiterst knappe solo schuin voor doel verscheen, vond hij niet direct een beschikbare maat voor doel en besloot dus maar uit halen. De bal verdween via het been van de thuisdoelman in de Antwerpse netten. Diegem op voorsprong, en voorwaar: niet onverdiend!

Cappellen probeerde de bakens te verzetten en nadat Destoop vrijgespeeld werd, trapte hij van kortbij naar de eerste winkelhaak. Gonzalez haalde meteen de knapste save van de match boven, en bedankte meteen voor het vertrouwen van de Diegemse staf in de negentienjarige belofte. Diegem zou al lang tevreden de kleedkamers opzoeken halfweg, toen Benamar dat gevoel nog extra aandikte. Een doorgekopte corner belandde voorbij de tweede paal waar hij knap binnenschoof.

Het zal er gestoven hebben in de plaatselijke kleedkamer, vorige week 1-4 achter bij de rust en vandaag 0-2! Cappellen kwam sterk uit de kleedkamer en Diegem kreeg het een kwartier benauwd. Geen uitgespeelde kansen, maar toch moest er bij twee gelegenheden na corner of vrije trap een bal van de lijn gehaald worden. Waarna Diegem met hard labeur het evenwicht herstelde, en de wedstrijd even alle kanten op kon. Diegem speelde al bij al de wedstrijd vlot uit.

Zo’n midweek match er tussendoor eindigt met een verdiende bonus van drie punten uit onverwachte hoek. De tegenstanders in de onderste regionen van de klassering even laten schrikken, het heeft wel iets. Vooral de wijze waarop Diegem het hechte teamgevoel opnieuw gevonden heeft stemt tevreden. Niet dat den Eendracht uit Aalst meteen zal wakker liggen van dit gegeven, maar zo’n galamatch thuis kunnen afwerken zonder druk, helemaal gerust zouden we toch niet zijn.

Jonas TimmermansKevin Bols
Michele Seeldraeyers
  • paul de croock 28/02/2020 at 14:01

Ja,begin maar al te zweven,da hebben we graag,eendracht fan

• Freddy 27/02/2020 at 17:55

Dikke proficiat mannen ,top dit resultaat ! En nu de kers op de taart ,volgende wedstrijd ,de ajuinen naar huis thuis sturen zonder punten !