Beloon jezelf, Diegem!

Spaghettidagen dit weekend op Calenberg. Drie keer “volle bak” bezoekers over de vloer die zich allen genoeglijk bogen over hun bord met de overheerlijke spaghetti, getekend Guy en Josiane. De geoliede organisatie kon rekenen op het team van tientallen nieuwe en oude bekende vrijwillige medewerkers die met een groot hart voor KDS van deze editie een succesverhaal maakten.

Nu nog een sportief vervolg schrijven tegen KVC Lille United en het zou compleet zijn. In deze tijden is ons dit blijkbaar niet gegund. Want opnieuw kijken we naar ons notablok met hoopvolle notities over knappe acties, snelle balwisselingen en verschillende scorekansen, maar moeten we afsluiten met een vette lijn onder de ijskoude eindstand.

Na wat zoeken begon het goed te rollen voor de thuisploeg en enkele voorzetten mistten maar net nauwkeurigheid. Lille United is een stevige en ervaren ploeg die keurig opbouwt en risico weert, nog het liefst laten ze de tegenstander indutten of hun aanvallende intenties beantwoorden met een scherpe counter. Na een afgeweerde schietkans kon Truyens een eerste goal puren die wel fel gecontesteerd werd omwille van een verdachte handsbal. Diegem reageerde gelukkig sterk na deze tegenvaller en uit een knappe collectieve versnelling kon Gody de bal voor het doel gooien en kopte Deflem met overtuiging de gelijkmaker langs keeper Pauwels.

En natuurlijk zocht de thuisploeg vervolgens meer, met één punt tegelijk is het lang timmeren aan de weg omhoog, maar kreeg het opnieuw het deksel op de neus via Pelic: ruststand 1-2. Diegem begon met verse moed aan de tweede speelhelft en supporters die de trainingen regelmatig volgen zagen de patronen waarop hard gewerkt wordt in de wedstrijd gezwind opduiken. Alleen willen de laatste beslissingen wel eens tegenvallen zodat Diegem zichzelf te weinig beloont. Maar goed, De Koker gooide de bal weer in het pak en Deflem schoot die langs een verbouwereerde Kempische doelman.

Nu dan, dacht iedereen, maar Diegem Sport is nog niet waar het naartoe moet. Er bleef plots wel erg veel ruimte liggen voor het uitgekookte Lille, feit dat door een dekselse Hannes afgestraft werd. Volgende week wacht opnieuw een zes-punten-match op het veld van City Pirats en dus zoeken we samen naar extra lichtpunten. Deflem die twee keer scoort bij voorbeeld…

Lille3

Arno SchepersJasper Schuurmans