Diegem in de hoek.

Diegem hield de rangen goed gesloten en wist aanvallend regelmatig te dreigen. Benlouafi bediende Benamar maar zijn schot miste de goede richting. En kijk, in de daaropvolgende fase wist de thuisploeg wel te scoren.

KSCT Menen, dat is middelmaat plus Cardon. Pas op, middelmaat in tweede amateur, met alle respect dus. Cardon is de topschutter, woelwater en ervaring te koop, in de box dus de man in het oog te houden. Een strakke voorzet en Cardon, echt niet van de grootsten, schrok alleen maar van de vrijheid die hij kreeg en kopte de bal onhoudbaar binnen. Dan sta je plots 1-0 achter en wordt de opdracht alweer een stuk taaier.

En toch wist Diegem de gelijkmaker te scoren. Eerst mikte Benlouafi nog over het doel, maar na knappe aanval over links volgde de gemeten voorzet van Denayer naar de doorgelopen Van Lautem die de bal aan de tweede paal kon binnen schuiven. Diegem weer helemaal in de match en Denayer kwam erg kort bij de voorsprong. Hij besloot in het bereik van doelman Olievier en miste dus de kans om Menen de echte oplawaai te verkopen.

En dus was er weer Cardon. Al was het voorbereidende werk van Rogie met een rush over de rechterflank. Hij kwam wat Diegemnaars tegen maar die verzuimden het noodzakelijke foutje te maken zodat hij binnen de strafschopzone de achterlijn haalde en voor het doel de voet van Cardon vond. De efficiëntie van tweede amateur zeg maar, iets waar Diegem nog niet aan toe is.

In de tweede speelhelft probeerde Diegem de bakens te verzetten, soms wat te traag om de vlam in de pijp te krijgen, maar je voelde toch nog mogelijkheden. De ref hielp ook niet echt mee, zwaaiend met gele kaarten voor onbenulligheden. Een tuimeling van Denayer na een por in het strafschopgebied, je moet geen penalty fluiten, maar een kaart? Of de tweede gele kaart en dus rood voor De Bouw na het snel spelen van een vrije trap? ‘Ik had mijn fluitje getoond’ bleek de uitleg, we willen er ons niets bij voorstellen.

Menen deed eerst maar weinig met de numerieke meerderheid en Diegem kreeg nog een paar goede mogelijkheden onder andere langs Denayer, Benamar en Van Lautem maar de laatste touch kwam er niet uit. Op het einde van de wedstrijd, toen Diegem nog meer risico’s ging nemen kon Menen helemaal afstand nemen.

Het lukt voorlopig niet zodat Diegem in de hoek gedrumd wordt, en dus grijpt de druk om zich heen. Na vorige week ook vandaag tegen een team dat wellicht de competitie in de rechterkolom zal strijden, de rechterkolom waarin Diegem de punten zal moeten gaan halen! De rust bewaren, zeker, maar ook met veel ijver de volgende noodzakelijke stappen zetten, stappen naar een volwassener soort voetbal, met alle mannelijkheid en slimmigheid die daarbij hoort.