Diegem blijft een speelhelft lang overeind.

Diegem kon met veel wilskracht en loopwerk een speelhelft lang het dominante Mandel United opvangen, zodat een 0-0 ruststand binnen bereik leek. Toch scoorde de thuisploeg na een vrije trap, die nog wel geblokt werd maar in de rebound over de doellijn gewerkt werd. Diegem brak wel een paar keer goed uit maar aarzelde te lang bij de laatste pas.

In de tweede speelhelft ging Diegem fel van start, kreeg twee goede mogelijkheden maar bleef steken in de afwerking. Op het uur liet de ref de obstructiefout onbestraft waarna de thuisploeg optimaal profiteerde. Een tweede vrije trap werd opnieuw in twee tijden in doel verlengd.

Een opdoffer die Diegem niet meer te boven kwam, Mandel liep uit tot 5-0 voordat Charlier de inzet van Egerickx samen met een thuisverdediger over de doellijn gleed. De eerredder, meer was voor Diegem niet weggelegd.

Mandel United, een semi-profclub, die de rangschikking aanvoert, is te sterk voor Diegem. Dit is geen strijd met gelijke wapens, meer hoeft daar niet achter gezocht worden. Volgende week komt Wijgmaal, derde in de stand, op bezoek.